torsdag 15. desember 2016

.en god julenyhet

Takk gud, endelig en god nyhet, som gjør at jeg og familien min kan senke skuldrene. I stede for å som fryktet at jeg måtte bryke jula på å pakke sammen mitt nye hjem å flytte, fikk jeg idag vite at jeg kan fortsette å bo her. Ah, det betyr så utrolig mye. Det betyr alt. Og enda bedre. Vi kom i dag frem til en løsning der jeg kan slippe å bekymre meg for om hvor lenge jeg kan bo her, når neste bombe kommer, som gjorde at jeg aldri klarte å senke skuldrene å stole på at jeg kunne jobbe med meg selv med sikkerhet om at jeg har et sted å bo. Nå har jeg det. 
Nå er jeg etter nyttår uavhengig av det offentlige, selvstendig leietaker. 

Siden jeg har bodd på institusjoner siden jeg var barn har det ikke vært aktuelt at jeg skulle ha mitt eget sted. Mitt hjem har jo alltid vært hjemme i lensvika.
Men etterhvert som jeg har blitt eldre har jeg skjønt hvor viktig det er å ha et eget hjem. Det å vite hvor man hører til, tryggheten ved at man har et hjem, det å ha noe eget, det å ha et virkelighetsbilde på at man bor her og alt ansva

Nei, nå blir den første julen min etter jeg ble utskrevet forhåpentligvis fantastisk. 
~Frida~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

gode ord dør sist